torstai 23. helmikuuta 2017

Unien ihmeellinen maailma, osa 28

Olin aina asunut Suomessa. Silti minusta tuntui, etten ollut perheeni jäsen (siltä minusta kyllä tuntuu tosielämässäkin). Olin aina seurannut tyttöjen lehdistä samanikäisen Hollannin prinsessan elämää, hieman ehkä kadehtien. Ja olin hieman ihmetellyt, kuinka samannäköinen hän oli minun kanssani.

Eräänä päivänä, ollessani matkalla Hollannissa, satuimme vahingossa törmäämään. Hollannin prinsessa tuijotti minua ja ihmetteli, miten voimme ollakin niin samannäköisiä. Aloimme jutella, tutustuimme ja ystävystyimme. Meillä oli samanlaiset huumorintajut. Päätimme ottaa asioista selvää, ja lopulta eräs hovin työntekijöistä myönsi, että olimme, itse asiassa, identtiset kaksoset. Kun meitä olikin syntynyt kaksi, oli kuningashuone pelästynyt, pelännyt vallanperimysriitaa välillämme, ja päättänyt lähettää minut Suomeen, “piiloon”.

Olimme todella iloisia siitä, että totuus oli valjennut. Koska minä olin Hollannin kuningasperheen jäsen, päätin jäädä Hollantiin kaksoissiskoni luo tutustumaan häneen ja biologisiin vanhempiini paremmin. Kerroin hänelle tarinoita Suomesta, ja jouduimme kaikenlaisiin ihmeellisiin seikkailuihin.

PS. Ei, en ole katsonut Rautanaamiota pitkiin, pitkiin aikoihin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti