keskiviikko 22. helmikuuta 2017

Unien ihmeellinen maailma, osa 27

Miten onkaan “yllättävää”, että olen viime aikoina nähnyt paljon unia muuttamisesta! Kuten viime yönäkin. Tosin, tällä kertaa olin muuttamassa Turusta Jyväskylään, eikä päinvastoin.

Olin unessa tekemässä väitöskirjaa Jyväskylän yliopistolle, ja minun piti rahoittaa jotenkin sen tekeminen. Koska töitä ei ollut missään, ehdotti Jyväskylän yliopisto, että tulisin heille siivoamaan. Työtä se on sekin, siitä saa rahaa ja voin kustantaa sillä pienellä rahalla väitöskirjani.

Toin muuttokuormani Jyväskylään ja lähdin töihin. Rakennus ei näyttänyt miltään sen aikaiselta Jyväskylän yliopiston rakennukselta kuin missä itse opiskelin silloin, kun olin kyseisen opinahjon tutkinto-opiskelija. Lähdin kuitenkin reippaasti siivoamaan.

Pääsin ison rakennuksen alakertaan, missä oli iso aula, ja sinne oltiin järjestämässä jotain isoa vastaanottoa. Tarjolla oli sen seitsemää sorttia herkkua, ja minulla oli karmea nälkä. Päätin varastaa muutaman herkun siivousessuni taskuun, ja viedä ne kotiin.

Kun heräsin, minulla soi päässäni, jostain käsittämättömästä syystä Hurtsin Sunday. Ellen ole ihan väärässä, tänään on keskiviikko, biisi ei sopinut uneeni mitenkään teemaltaan enkä ole kuullut tuotakaan renkutusta ties kuinka moneen vuoteen.


PS. Todellisuudessa siivoaminen olisi minulta ammattina täysin poissuljettu, sillä paskan selkäni takia en pystyisi kyseistä työtä tekemään. Hyvä, kun pystyn kotona imuroimaan yhden huoneen, ja silloinkin selkä sanoo poks.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti