lauantai 4. helmikuuta 2017

Unien ihmeellinen maailma, osa 23

Viimeöisessä unessa asuin jollain kummallisella asuntoalueella. Talot olivat hyvin pieniä, ja niissä oli pelkkä suihku ja pieni makuukoppi. Jokainen taloista oli vanha, ränsistynyt ja homeinen. Keskellä asuinaluetta oli portinvartijan vanha talo, mikä oli niin laho, että lankkujen välistä näkyi talon sisään. Portinvartijaa ei kuitenkaan enää ollut, eikä taloa tarvittu, joten siinä ei asunut ketään. Portti oli kyllä paikoillaan asuinalueen edessä.

Kiertelin aluella, ja näin muutaman pojan kivittävän portinvartijan taloa. Menin huutamaan heille, että lakkaisivat tekemästä niin, koska talo saattaa hajota. Pojat lopettivat.

Jatkoin kierrostani. Erään tuvan kohdalla oli vanhoja naisia ottamassa aurinkoa. He alkoivat kysellä tulevista häistäni ja antaa neuvoja häiden ja esiintyjien suhteen. Eräs naisista ehdotti esiintyjäksi Paula Koivuniemeä. Yritin väkisin hymyillen sanoa naisille, että minä kyllä ihan itse päätän, mitä omiin häihini tulee, ja kaikki on jo hoidossa. Eivät he kuitenkaan tule edes kutsua saamaan, joten miksi se puuttuvat minun hääjärjestelyihini. Häihini kutsutaan vain minulle ja sulhaselleni tärkeät ja läheiset ihmiset, eivätkä nämä haahkat ole sellaisia.

Heräsin pissahätään.

Ilmeisesti tulevat häät, vaikka se ovat vasta marraskuussa, stressaavat niin paljon, että tulevat uniini nyt jo. Ja kaiken huipuksi meillä on aivan loistava tehopakkaus hoitamassa hääsuunnittelijan virkaa, joten minun ei tarvitse itse edes tehdä mitään eikä stressata mistään. Silti stressaan. Olen outo.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti