keskiviikko 5. lokakuuta 2016

Unien ihmeellinen maailma, osa 9

Ensimmäisessä unessa oli minä ja kaksi tuttavaani. Meillä oli kaikilla koiria, ja toinen tuttavistani oli lopettamassa omaansa syystä, että koira oli erittäin vanha ja myöskin sairas.

Tosielämässä kummallakaan tuttavistani ei ole koiraa. Unessa minulla oli kyllä Kauno, mutta rotu ei ollut sama kuin mitä Kauno oikeasti on. Väri oli kyllä sama, mutta unessa Kauno oli lyhytkarvainen ja luppakorvainen.

Ihmettelin tuttavani välinpitämätöntä suhtautumista koiransa lopettamiseen. Hän ei mielestäni surrut tarpeeksi. Toki koira oli vanha ja sairas, ja lopettamispäätös oli tullut koiran omaa parasta ajatellen, eikä sitä oltu tehty hätiköidysti. Tuttavani tunteeton asenne vain kummastutti.

Samalla olin itse aivan paniikissa, sillä eläinlääkäri sanoi minulle, että Kauno pitää lopettaa. Kaunolla oli kasvaimia, mm. Kasvoista roikkui ylimääräinen käsi. Käsi oli ihmisen käsi, vaikka se oli yltä päältä Kaunon karvan peitossa. Huusin, että pakkohan tuo käsi on tuosta pois saada, eikä mun rakasta koiraani nukuteta. Pakko tällaiseen tilanteeseen on joku keino keksiä, että koira saadaan terveeksi.

Tuttavani oli välinpitämätön myös minun paniikilleni ja tuskahuudoilleni, kun yritin selittää, etten halua Kaunoa nukutettavan.

Heräsin kauheaan vessahätään. Kävin vessassa, menin takaisin sänkyyn ja jatkoin nukkumista.

Sen jälkeen hyppäsin toiseen ympäristöön. Olin bileissä, missä tuttavaperheen mies yritti iskeä minua kaikin tavoin. Olin erittäin vaivautunut tilanteesta. Bileet olivat naamiaiset ja näin paljon tuttuja menneisyydestä ja nykyisyydestä. Erään vanhan tutun kanssa lähden jatkoille, mutta koska jatkopaikassa ei ollut naamiaisia ja ihmiset olivat pukeutuneet täysin tavallisesti, meitä katsottiin pitkään erikoisten asusteidemme vuoksi ja tuijotus häiritsi meitä. Päätimme vaihtaa takaisin bileisiin.

Tuttavamies tuli taas hönkimään niskaani ja ahdistuneisuus jatkui. Join drinkkejä minkä ehdin. Joka paikassa oli värikkäitä silkkihuiveja sekä koristeena että ihmisten asusteina.

Jotain unessa vielä tapahtui, mutten muista enää tarkalleen, mitä. Herätyskello herätti.

Kauno on pitkäkarvainen ja toinen korva on jo noussut pystyyn. Unen koira ei ollut suomenlapinkoira.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti